Subscribe Free
Add to my Page
Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Athens

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Περι Θεου..

 Πριν ξεκινησουμε την αναλυση μας θα πρεπει να εισαγουμε τις εννοιες της αιτιοκρατιας και της αναιτιοκρατιας και να τις συσχετισουμε με τον Θεο.

ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Συμφωνα με την αιτιοκρατικη αντιληψη τα παντα υπακουουν στον νομο αιτιο-αποτελεσμα.Με αλλα λογια τα παντα διπλα μας γινονται με μια αιτιωδη συναφεια και δεν υπαρχουν τυχαια φαινομενα.Ολα τα φαινομενα που συμβαινουν από τα πιο απλα μεχρι και τα πιο συνθετα διεπονται από νομους και κανονες της φυσης. Δεν συμβαινει κατι τυχαια και αυτό που μας φαινεται τυχαιο δεν είναι τιποτα άλλο παρα πολυπλοκοτητα.
Στην ζωη του ανθρωπου οπου τα παντα είναι αιτιοκρατικα και ο ανθρωπος διαθετει αιτιοκρατικες και ντετερμινιστικες αισθησεις ακομη και η συνειδηση του είναι ντετερμινιστικη.Το φαινομενο της ζωης υπακουει στους νομους της φυσης και ζει και εξελισσεται με βαση αυτους.Για παραδειγμα ο εγκεφαλος του ανθρωπου και των ζωων δεν είναι κατι που λειτουργει τυχαια αλλα αντιθετα, υπαρχει και η ιατρικη μια επιστημη η οποια μελετα τους κανονες και τους φυσικους νομους και γενικοτερα τον τροπο λειτουργειας του εγκεφαλου του ανθρωπου και των ζωων.
Ένα συμπερασμα που μπορούμε να εξαγουμε από την αιτιοκρατια είναι ότι τα παντα που συμβαινουν γυρω μας είναι προκαθορισμενα όπως επισης ένα δευτερο συμπερασμα είναι ότι αν ημασταν σε θεση να γνωριζουμε ολους τους νομους της φυσης που διεπουν τα φαινομενα στην φυση τοτε θα μπορουσαμε να προβλεψουμε το μελλον και να γνωριζουμε το παρελθον.Οπως προκυπτει από τα συμπερασματα η ελευθερια, η ηθικη, το καλο και το κακο είναι ανθρωπινες συμβασεις και δεν νοουνται στο πλαισο ενός προκαθορισμενου αιτιοκρατικου μοντελου οπου όλα συμβαινουν με βαση τους νομους της φυσικης.Ο ανθρωπος νιωθει ελευθερος αλλα στην πραγματικοτητα όπως ειπα η συνειδηση του υπακουει σε ντετερμινιστικους και αιτιοκρατικους κανονες οπου οδηγουν στο συμπερασμα ότι η αισθηση της ελευθεριας είναι μια αυταπατη.Επισης δεν μπορούμε να εξαγουμε αντικειμενικα ηθικα συμπερασματα όταν όλα στον κοσμο είναι προκαθαρισμενα και κινουνται σε νομοτελειακη βαση η οποια είναι απαραβατη.Δεν υπαρχει καλο και κακο σε μια πραξη που διεπεται από μια αιτιωδη συναφεια.Ολα αυτά είναι ανθρωπινες συμβασεις που σκοπο εχουν να βελτιωσουν το αιτιοκρατικο περιβαλλον μεσα στο οποιο κινειται ο ανθρωπος.

ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑ

Τι είναι ένα αναιτιο φαινομενο?Πως μπορει να οριστει κατι ως αναιτιο φαινομενο και τι ιδιοτητες μπορει να εχει?Πως μπορει ο ανθρωπος να καταλαβει ένα αναιτιο φαινομενο όταν εχει ντετερμινιστικες αισθησεις?Πως ο ανθρωπος μπορει να καταλαβει την αλληλεξαρτηση μεταξυ αναιτιων φαινομενων?
Κατά την γνωμη μου ένα αναιτιο φαινομενο είναι ένα τελειως ακατανοητο πραγμα και δεν εχει καμια σχεση με την δομη της λογικης και της συνειδησης.Ειναι κατι που ο ανθρωπος ποτε δεν προκειται να κατανοησει και αν υπαρχει τοτε αυτό δεν εχει καμια σχεση με την αιτιοκρατικη συνειδηση του ανθρωπου.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ

Εάν ο Θεος υπακουει στους νομους και κανονες της αιτιοκρατιας τοτε είναι και εκεινος ένα φυσικο φαινομενο καθορισμενο.Επομενως εάν ισχυει κατι τετοιο ουτε ο Θεος είναι ελευθερος και εχει και εκεινος προκαθορισμενο μελλον και διαγεγραμμενο παρελθον.Αρα ενας τετοιος Θεος είναι αδυναμος και ερμαιο των νομων και κανονων της φυσης.
Εάν ο Θεος τωρα εχει σχεση με την αναιτιοκρατια και δρα μεσα από αναιτια φαινομενα τοτε το προβλημα που ανακυπτει είναι ότι ο ανθρωπος δεν μπορει να τον κατανοησει και δεν υπαρχει ο παραμικρος διαυλος επικοινωνιας μεταξυ των μιας και ο ανθρωπος μπορει να κατανοησει μονο αιτιοκρατικα και ντετερμινιστικα φαινομενα.Αυτο σημαινει ότι εάν δεχτουμε ότι ο Θεος εφτιαξε τον ανθρωπο τοτε ο Θεος εφτιαξε καποιον ο οποιος δεν μπορει να επικοινωνησει μαζι του και δεν μπορει να τον καταλαβει ουτε κατά το ελαχιστον που σημαινει ότι Θεος και ανθρωπος δεν εχουν καμια σχεση και επομενως ο ανθρωπος δεν χρειαζεται να αναζητα κατι το οποιο δεν προκειται ποτε να κατανοησει ουτε καν να το συλλαβει στο μυαλο του.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα